The State (newspaper)
Get The State Newspaper essential facts below. View Videos or join the The State Newspaper discussion. Add The State Newspaper to your PopFlock.com topic list for future reference or share this resource on social media.
The State Newspaper
The State
The State front page.jpg
The paper's July 27, 2005 front page
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) The McClatchy Company[1]
Publisher Sara Glines
Editor-in-chief Brian Tolley
Founded 1891
Language English
Headquarters 1401 Shop Road
Columbia, SC, United States
Circulation 64,855 Daily
123,064 Sunday[2]
ISSN 0038-9994
Website TheState.com

The State is an American daily newspaper published in Columbia, South Carolina. The newspaper is owned and distributed by The McClatchy Company in the Midlands region of the state. It is, by circulation, the second-largest newspaper in South Carolina. after The Post and Courier.

Its news staff was a Pulitzer Prize finalist in general news reporting for its Hurricane Hugo coverage in 1989. Its cartoonist, Robert Ariail, was a Pulitzer finalist in 1995 and 2000. Reporter Gina Smith and current projects editor broke the Mark Sanford scandal story on June 24, 2009 when she interviewed Sanford at Atlanta Hartsfield Airport as he returned from Argentina[3]

According to the newspaper's Web site, it has 440 full-time employees and another 31 who work part-time, not including an on-premises "McClatchy Customer Care Center for subscriber assistance." The State has a 260,000-square-foot (24,000 m2) building completed in 1988, three miles (4.8 km) south of downtown.[4]

In 2017, the McClatchy Company listed the State's Columbia, SC headquarters building for sale for $17,000,000.[5]

History

The newspaper, first published on February 18, 1891.[6][7] was founded by two brothers, N.G. Gonzales and A.E. Gonzales.[4] In 1903, N. G. Gonzales was fatally shot by lieutenant governor James H. Tillman, who was later acquitted of murder charges.

In 1945, The State bought its rival, the Columbia Record. The paper's owners diversified in 1971 by founding "State Telecasting Company." State Telecasting purchased three television stations in New Mexico, South Carolina and Texas. KCBD-TV in Lubbock, Texas and its 100% satellite KSWS-TV Roswell, NM were acquired in 1971 for 6 million dollars from the Joe Bryant estate. WUSN-TV in Charleston, SC was acquired and the call letters changed to WCBD-TV to conform with those of KCBD. The paper remained family-owned until 1986, when Knight Ridder purchased The State-Record Co. and six subsidiaries (including the Sun Herald and The Sun News) for $311 million. In 2006, Knight Ridder was purchased by McClatchy.

See also

References

  1. ^ "Our Markets". Sacramento, California: McClatchy Company. Retrieved 2017. 
  2. ^ "Total Circ for US Newspapers". Alliance for Audited Media. 2013-03-31. Retrieved . 
  3. ^ TheState.com
  4. ^ a b TheState.com Web page titled "About The State" at The State Web site, accessed April 6, 2007
  5. ^ "CBRE, Inc. - 1401 Shop Rd, Columbia, SC". www.loopnet.com. Retrieved . 
  6. ^ "The McClatchy Company Newspapers: The State". The McClatchy Company. Retrieved . 
  7. ^ "Contact Us: About The State". The State. Retrieved . 

External links



  This article uses material from the Wikipedia page available here. It is released under the Creative Commons Attribution-Share-Alike License 3.0.

The_State_(newspaper)
 



 

 
Music Scenes