China Daily
Get China Daily essential facts below. View Videos or join the China Daily discussion. Add China Daily to your PopFlock.com topic list for future reference or share this resource on social media.
China Daily

China Daily
China Daily logo.jpg
TypeDaily newspaper, state media
FormatBroadsheet
Owner(s)
Founded1 June 1981
Political alignmentChinese Communist Party
Headquarters15 Huixin Street East, Chaoyang District, Beijing
Circulation900,000 (600,000 international, 300,000 domestic)
WebsiteChinaDaily.com.cn
National Emblem of the People's Republic of China (2).svg

politics and government of
China
Flag of the People's Republic of China.svg China portal

China Daily (Chinese: ?; pinyin: Zh?ngguó Rìbào) is an English-language daily newspaper owned by the Publicity Department of the Chinese Communist Party.

Overview

China Daily was established in June 1981 and has the widest print circulation of any English-language newspaper in China.[2] The headquarters and principal editorial office is in the Chaoyang District of Beijing.[1] The newspaper has branch offices in most major cities of China as well as several major foreign cities including New York City, Washington, D.C., London, and Kathmandu.[3] The paper is published by satellite offices in the United States, Hong Kong, and Europe.[4]China Daily also produces an insert of sponsored content called "China Watch" that has been distributed inside of other newspapers such as The New York Times, The Wall Street Journal, and The Washington Post.[5][6][7][8]

China Daily in China targets mainly diplomats, foreign expats, tourists as well as locals wishing to improve their English.[2] The China edition also offers program guides to Radio Beijing and television, daily exchange rates, and local entertainment schedules.[9] It has been used as a guide to Chinese government policy.[10] Scholar Falk Hartig describes the newspaper and its various international editions as an "instrument of China's public diplomacy."[2][11]

China Daily's editorial policies have been described as slightly more liberal than other Chinese news outlets.[2][12][13] The newspaper's coverage of the 2002-2004 SARS outbreak was reported to be more critical, fact-driven, and less laudatory than that of the People's Daily.[14] A discourse analysis from Uppsala University found that prior to Xi Jinping's accession, many China Daily articles portrayed their government as a particular kind of democracy, with democratic ideals such as the implementation of universal suffrage (in Hong Kong) and grassroots elections sometimes endorsed. After his accession, articles became more negative in tone toward democracy and shifted focus to portraying the "vices" of democracies in the West, particularly the United States.[15]

Editorial control

Scholars have described China Daily as effectively controlled by the Propaganda Department of the Chinese Communist Party.[2][16][17] According to its 2014 annual report, China Daily is formally managed by the State Council Information Office (SCIO), which was formed from the Propaganda Department in 1991.[1][18] The SCIO holds regular meetings with journalists and editors from China Daily on what they should publish.[18] A former copy-editor (or "polisher" as termed at China Daily) for the newspaper described her role being "to tweak propaganda enough that it read as English, without inadvertently triggering war."[19]

International editions

China Daily Group has 12 print publications, including the mainland, US, European, Asian and Hong Kong editions, and the 21st Century English Education Media.[20]

Hong Kong edition

The China Daily Hong Kong Edition (traditional Chinese: ; simplified Chinese: ; pinyin: Zh?ngguó Rìbào Xi?ngg?ng B?n), has been published since 6 October 1997 and aims to report the policies and directions of the Chinese government, politics, economy, and social and cultural issues of both the Chinese mainland and Hong Kong.[21] It is the only official English-language newspaper published by the Chinese government in Hong Kong and Macau.

Asia Weekly

China Daily Asia Weekly is a tabloid-sized pan-Asian edition of the China Daily. The 24 page newspaper launched on 9 December 2010 in Hong Kong. Zhou Li, editor-in-chief of China Daily Asia Weekly, told India's The Statesman: "Our long-term aspiration is to be a reference point on China and the rest of Asia for the region's readers."[22]

China Daily Asia Weekly is a member of Asia News Network (ANN).[] A group of 21 newspapers, including The Nation of Thailand, The Star of Malaysia, Jakarta Post of Indonesia, The Straits Times of Singapore, The Statesman of India, The Korea Herald of South Korea, The Daily Yomiuri of Japan and others.

China Daily Asia Weekly was initially distributed in Indonesia, Malaysia, Thailand, and Japan. Later, it was expanded to include Australia, India, Myanmar, Nepal,[23]Pakistan, Philippines, Republic of Korea, Singapore, United Arab Emirates, and Vietnam.

US edition

China Daily USA, based in New York City,[24] was launched in 2009. It publishes 16 pages Monday to Friday, with a 24-page insert on Fridays. Circulation includes the United Nations Headquarters, government agencies of the United States and Canada, universities, think tanks, major financial institutions, and many international corporate entities.[] While New York City coverage historically focused on Manhattan during the publication's earlier days, this emphasis has evolved and expanded to include in-depth coverage of Queens and Brooklyn, the boroughs of New York City and U.S. municipalities with the largest Chinese populations.

European Weekly

China Daily European Weekly was launched in December 2010 and is published from London. It offers 32 pages of news and views from China and continental Europe each week and is distributed in over 23 countries. In 2011, it won the Launch Paper of the Year award presented by the UK's Association of Circulation Executives (ACE); and the International Media Award sponsored by the Plain English Campaign.[25] In 2014, it won the International Newspaper of the Year at the Newspaper Awards.[26] It is the only title within the China Daily portfolio of publications to have its circulation externally audited by the Audit Bureau of Circulations (ABC), with a confirmed average weekly distribution of 92,547 copies for in the first half of 2014.

African edition

In December 2012, China Daily launched an Africa edition, published in Nairobi, the capital of Kenya.[27][28] This edition is a way to expand the China Daily readership and boost China's interests in Africa, especially in mining and immigration policies, and prestige.[28] In addition, the African edition is not only aimed at African people, but it is also addressed to Chinese people who live in Africa.[28]

Controversy

Non-governmental organization Reporters Without Borders have alleged China Daily of engaging in censorship and propaganda.[29][30] Western media outlets have also accused China Daily of publishing disinformation related to the 2019-20 Hong Kong protests,[31][32][33][34] and spreading disinformation related to the COVID-19 pandemic.[35][36] In May 2020, CNN reported that China Daily censored references to the origin of the COVID-19 pandemic from an opinion piece authored by European Union ambassadors.[37] In September 2020, India's Ministry of External Affairs issued a statement calling out comments made by China Daily falsely attributed to Ajit Doval.[38]

In February 2020, a group of U.S. lawmakers asked the United States Department of Justice to investigate China Daily for alleged violations of the Foreign Agents Registration Act.[39] Later the same month, the United States Department of State designated China Daily, along with several other Chinese state media outlets, as "foreign missions" owned or controlled by the Chinese Communist Party.[40][41][42][43]

In response to criticism, The New York Times, The Washington Post, and The Daily Telegraph ceased publishing China Daily's "China Watch" insert in their newspapers.[6]

See also

References

  1. ^ a b c "2014 Annual Report". State Institution Registration Authority (in Chinese). 1 June 2015. Archived from the original on 6 August 2016. Retrieved 2016.
  2. ^ a b c d e Hartig, Falk (27 November 2017). "China Daily - Beijing's Global Voice?". China's Media Go Global. Routledge. doi:10.4324/9781315619668. ISBN 978-1-317-21461-8. OCLC 1158860903. Archived from the original on 21 November 2020. Retrieved 2020.
  3. ^ "China Daily launches Kathmandu edition in Nepal". Xinhua News Agency. 31 May 2013. Archived from the original on 19 February 2014. Retrieved 2013.
  4. ^ De Búrca, Sean; Fletcher, Richard; Brown, Linden (2004). International Marketing: An SME Perspective. Pearson Education. p. [page needed]. ISBN 978-0-273-67323-1.
  5. ^ Fifield, Anna (16 January 2020). "China is waging a global propaganda war to silence critics abroad, report warns". The Washington Post. Archived from the original on 27 October 2020. Retrieved 2020.
  6. ^ a b Waterson, Jim; Jones, Dean Sterling (14 April 2020). "Daily Telegraph stops publishing section paid for by China". The Guardian. Archived from the original on 15 April 2020. Retrieved 2020.
  7. ^ Yu, Mo (26 June 2020). "US Spending Report Sheds Light on China's Global Propaganda Campaign". Voice of America. Archived from the original on 29 June 2020. Retrieved 2020.
  8. ^ Basu, Zachary (23 September 2018). "China takes out anti-trade war ads in Des Moines Register". Axios. Archived from the original on 24 September 2018. Retrieved 2018.
  9. ^ Thurston, Anne F.; Turner-Gottschang, Karen; Reed, Linda A. (1994). China Bound: A Guide to Academic Life and Work in the PRC (Revised ed.). Washington, D.C.: National Academy Press. p. 38. doi:10.17226/2111. ISBN 978-0-309-04932-0.
  10. ^ Schnell, James A. (2001). Qualitative Method Interpretations in Communication Studies. Lexington Books. p. [page needed]. ISBN 978-0-7391-0147-6.
  11. ^ Hartig, Falk (23 September 2019). "Rethinking China's global 'propaganda' blitz". Global Media and Communication. 16 (1): 3-18. doi:10.1177/1742766519871694. ISSN 1742-7665.
  12. ^ Heuvel, Jon Vanden; Dennis, Everette E. (1993). The Unfolding Lotus: East Asia's Changing Media: A Report of the Freedom Forum Media Studies Center at Columbia University in the City of New York. The Center. p. 33. OCLC 623928917.
  13. ^ Liu, Lihua (1 February 2009). "Discourse construction of social power: interpersonal rhetoric in editorials of the China Daily". Discourse Studies. 11 (1): 59-78. doi:10.1177/1461445608098498. ISSN 1461-4456.
  14. ^ Changfu, Chang (21 November 2013). "One System, Two Frames: The Coverage of the WTO Negotiations and the SARS Outbreak by the People's Daily and the China Daily". Evolution of Power: China's Struggle, Survival, and Success. Lexington Books. pp. 263-265. ISBN 978-0-7391-8498-1. OCLC 864899546.
  15. ^ Hietanen, Markus (2018). A Discourse on Democracy in China Daily (PDF). Uppsala Universitet. pp. 21-26.
  16. ^ Chen, Lily (September 2013). "Who speaks and how? Studies of voicing in the China Daily following a decade of change". Chinese Journal of Communication. 6 (3): 325-349. doi:10.1080/17544750.2013.789421. ISSN 1754-4750.
  17. ^ , ed. (December 1993). General History of the People's Republic of China, 1949-1995 (in Chinese). . p. 446. ISBN 7-80092-500-5.
  18. ^ a b Brady, Anne-Marie (2008). Marketing Dictatorship: Propaganda and Thought Work in Contemporary China. Rowman & Littlefield. pp. 23, 156, 168. ISBN 978-0-7425-4057-6. OCLC 968245349.
  19. ^ Needham, Kirsty (23 August 2004). "Dear Iris, the truth is this ..." The Sydney Morning Herald. Retrieved 2020.
  20. ^ "China Daily's Digital Media". China Daily. Archived from the original on 25 January 2013. Retrieved 2017.
  21. ^ "About China Daily". China Daily. Archived from the original on 23 December 2018.
  22. ^ "China Daily Asia Weekly wins media award". China Daily. 12 September 2013. Archived from the original on 22 February 2014.
  23. ^ Pandey, Sunir (31 May 2013). "China Daily official launch". Nepali Times. Archived from the original on 21 November 2020. Retrieved 2020.
  24. ^ "Contact Us". China Daily. Archived from the original on 3 July 2014. Retrieved 2014.
  25. ^ Zhang, Chunyan (9 December 2011). "China Daily wins two media awards". China Daily. Archived from the original on 21 November 2020. Retrieved 2020.
  26. ^ "China Daily European Weekly wins media award". China Daily. 2 April 2014. Archived from the original on 28 September 2015. Retrieved 2020.
  27. ^ "China Daily newspaper launches Africa edition". BBC News. 14 December 2012. Archived from the original on 14 December 2012. Retrieved 2012.
  28. ^ a b c Smith, David (14 May 2012). "China Daily to publish African edition as Beijing strengthens voice abroad". The Guardian. Archived from the original on 17 April 2016. Retrieved 2017.
  29. ^ "Coronavirus: The information heroes China silenced". Reporters Without Borders. 25 March 2020. Retrieved 2020.
  30. ^ "China's Pursuit of a New World Media Order" (PDF). Reporters Without Borders. 22 March 2019. Retrieved 2020.
  31. ^ Li, Jane (17 June 2019). "A state-run Chinese newspaper is presenting alternative facts on Hong Kong's protests". Quartz. Archived from the original on 7 November 2020. Retrieved 2020.
  32. ^ Myers, Steven Lee; Mozur, Paul (13 August 2019). "China Is Waging a Disinformation War Against Hong Kong Protesters". The New York Times. Archived from the original on 30 April 2020. Retrieved 2020.
  33. ^ Conger, Kate (19 August 2019). "Facebook and Twitter Say China Is Spreading Disinformation in Hong Kong". The New York Times. Archived from the original on 20 August 2019. Retrieved 2020.
  34. ^ Feng, Emily (20 August 2019). "How China Uses Twitter And Facebook To Share Disinformation About Hong Kong". NPR. Archived from the original on 23 August 2019. Retrieved 2020.
  35. ^ Kao, Jeff; Li, Mia Shuang (26 March 2020). "How China Built a Twitter Propaganda Machine Then Let It Loose on Coronavirus". ProPublica. Archived from the original on 30 March 2020. Retrieved 2020.
  36. ^ Gold, Hadas (15 May 2020). "China is mobilizing its global media machine in the coronavirus war of words". CNN. Archived from the original on 4 June 2020. Retrieved 2020.
  37. ^ Walsh, Carly; Cullen, Simon (8 May 2020). "The EU has admitted it let China censor an op-ed by the bloc's ambassadors". CNN. Retrieved 2020.
  38. ^ "Press Statement on China Daily / Global Times article attributing false comments to NSA". Ministry of External Affairs (India). 8 September 2020. Retrieved 2020.
  39. ^ Magnier, Mark (8 February 2020). "US lawmakers push Justice Department to investigate China Daily, label the newspaper a foreign agent". South China Morning Post. Archived from the original on 11 August 2020. Retrieved 2020.
  40. ^ Allen-Ebrahimian, Bethany (18 February 2020). "Exclusive: Pompeo says new China media restrictions "long overdue"". Axios. Archived from the original on 18 February 2020. Retrieved 2020.
  41. ^ Tomlinson, Lucas (18 February 2020). "State Department designates 5 Chinese media outlets 'foreign missions'". Fox News. Archived from the original on 18 February 2020. Retrieved 2020.
  42. ^ Jakes, Lara; Myers, Steven Lee (18 February 2020). "U.S. Designates China's Official Media as Operatives of the Communist State". The New York Times. Archived from the original on 24 March 2020. Retrieved 2020.
  43. ^ O'Keeffe, Kate; Cheng, Jonathan (19 February 2020). "State Department Names Five Chinese Media Outlets as Foreign Missions in U.S." The Wall Street Journal. Archived from the original on 1 April 2020. Retrieved 2020.

External links

China Daily
International editions of China Daily
Foreign editors at China Daily describe working life on the newspaper
Other China Daily publications

Coordinates: 39°58?48?N 116°25?26?E / 39.980092°N 116.423802°E / 39.980092; 116.423802 (China Daily)


  This article uses material from the Wikipedia page available here. It is released under the Creative Commons Attribution-Share-Alike License 3.0.

China_Daily
 



 



 
Music Scenes